Preview Mode Links will not work in preview mode

I denne podcast giver Gigtforeningen dig viden om livet med gigt. I podcastepisoderne ”Mig og min gigt” kan du lytte til personlige fortællinger om hvordan det er at leve med en gigtsygdom. I episoderne”Kend din gigt” kan du få svar på spørgsmål om symptomer, behandlingsmuligheder og fremtidsudsigt for forskellige gigtsygdomme fra nogle af landets førende læger og forskere. I "Mig & mit dilemma" diskuterer et panel af kendte danskere små og store hverdagsdilemmaer, som mennesker med gigt og deres pårørende har indsendt.

Jun 19, 2018

• Else har gigt i hænderne. Det gør ondt, når hun skal give hånd.
  • Marie Louise har leddegigt og lever på en særlig diæt. Hverken hendes venner eller hendes børn tager hensyn til det, når de inviterer til middag.
  • Marianne og hendes mand skal fejre sølvbryllup. Hun orker ikke morgenvækning og hornmusik – men naboerne er allerede i gang.
  • Cecilie fik gigt som 3-årig. Hun er dødtræt af, at de gamle skolekammerater stadig betragter hende som 'hende med gigt'.
  • Philip kan ikke holde ud at sidde ned ret længe ad gangen. Det er besværligt, når han er til fest. Han føler sig som en elendig bordherre.

I forsommeren 2018 turnerede Gigtforeningen rundt i Danmark med fire dilemmashows om livet med gigt.
Her diskuterede et panel af fire kendte danskere et udpluk af de små og store hverdagsdilemmaer, som mennesker med gigt har delt med Gigtforeningen. Målet var at øge forståelsen for, hvordan det er at leve med gigt. I panelet sad tv-vært Hans Pilgaard, iværksætter og tv-vært Emil Thorup og på skift skuespiller Anne Sofie Espersen og blogger og debattør Gitte Hornshøj. Vært for showet var journalist Abdel Aziz Mahmoud.