Preview Mode Links will not work in preview mode

I denne podcast giver Gigtforeningen dig viden om livet med gigt. I podcastepisoderne ”Mig og min gigt” kan du lytte til personlige fortællinger om hvordan det er at leve med en gigtsygdom. I episoderne”Kend din gigt” kan du få svar på spørgsmål om symptomer, behandlingsmuligheder og fremtidsudsigt for forskellige gigtsygdomme fra nogle af landets førende læger og forskere. I "Mig & mit dilemma" diskuterer et panel af kendte danskere små og store hverdagsdilemmaer, som mennesker med gigt og deres pårørende har indsendt.

Jun 19, 2018

• Sofie har psoriasisgigt. Hun dater en mand, som hun gerne vil lære bedre at kende. Hvornår skal hun fortælle om sin sygdom?
  • Matildes bedste veninde har gigt. Nu vil hun gerne med Matilde på Roskilde Festival. Det betyder, at Matildes festival-tur bliver en anden, end hun havde tænkt sig.
  • En ung kvinde, som underskriver sig ’Den misundelige’, er dødtræt af at høre på sine veninders brok over mand og børn. De har ALT det, hun selv drømmer om.
  • Maria og hendes kæreste har kendt hinanden siden gymnasiet. For et år siden fik hun gigt – og det har betydet, at deres vilde fremtidsplaner må ændres.
  • Vibeke og hendes mand skal til Paris med et vennepar. Vibeke har haft gigt i mange år. Den anden kvinde har det med at pylre om Vibeke. Det irriterer hende grænseløst.

I forsommeren 2018 turnerede Gigtforeningen rundt i Danmark med fire dilemmashows om livet med gigt.
Her diskuterede et panel af fire kendte danskere et udpluk af de små og store hverdagsdilemmaer, som mennesker med gigt har delt med Gigtforeningen. Målet var at øge forståelsen for, hvordan det er at leve med gigt. I panelet sad tv-vært Hans Pilgaard, iværksætter og tv-vært Emil Thorup og på skift skuespiller Anne Sofie Espersen og blogger og debattør Gitte Hornshøj. Vært for showet var journalist Abdel Aziz Mahmoud.